lördag 4 december 2010

Emelie


Det är rena julafton hemma hos mig ikväll. Först kom min bonusdotter Emelie med två paket Ptasie Mleczko, det bästa godiset ever. Hon var i Stockholm och besökte en polsk affär. Jag blev riktigt rörd. En liten gest från Emelies sida har fyllt mig med så mycket värme, kärlek och glädje. Senare på kvällen gick jag till ICA för att köpa surkål och jag fann en hel hylla med polska varor där. Idag ler livet mot mig. Tack ICA och tusen, tusen tack Emelie för omtanken! 

4 kommentarer:

Libe sa...

Tänker du laga bigos ? :) Det bästa vi vet här hemma och till jul tänker vi försöka oss på piroger

✿Ewa sa...

Så fint att ge dig det bästa du vet. :) Surkålen bara älskar jag och är jätteglad att den finns på hyllan i vår affär med. Den med lite morötter i brukar vi köpa. Höll på att äta halvt ihjäl mig på den hos min fina kollega A som också är från Polen.

Stor varm kram till dig!

Anna Stilla sa...

Jag har precis gjort piroger (med skogssvamp och surkål)och nu ligger dem i frysen. Annars skulle jag kunna äta upp dem på en gång. Bigos ska jag också göra :)

kama sa...

Oj Ania ,wierze jak musialassie cieszyc :))))
Super :)