fredag 3 december 2010

Alla sova i enslig gård...





... endast jag är vaken.

Nja, så enslig är inte min gård och jag är nog inte den enda vakna själen på gården men jag får lätt ett sådant intryck när jag pulsar i snön. Vinternatten är magisk, även den i stan.

Idag har mitt magont släppt taget om mig. De senaste veckornas händelser har gjort att jag har tappat gnistan totalt. Stressmagen gav sig direkt till känna och jag har ylat och stönat av smärtan. Jag klarar inte av oro. Att leva för dagen är tomma ord, att inte oroa sig för imorgon utan njuta av idag är välmenat men ack, så svårt att uppnå. Jag önskar att jag kunde bara strunta i allt och leka snöbollskrig eller åka pulka istället. Det är kanske lätt att leva i nuet när nuet är snällt. När nuet börjar visa sig från sin värsta sida då börjar magen protestera, livslusten rinner bort ur en och man vill bara sova tills nuet kommer på andra tankar. 

5 kommentarer:

Mimson sa...

Hoppas att din livsenergi snart kommer tillbaka & att du snart få må lite bättre!
Kramis

Smilla sa...

Jag hade kunnat skriva det där själv. Jag hoppas att du snart mår bättre. På kontorsstället där jag sitter finns en massa företagare med bra idéer som inspierar och peppar, varannan vecka ordnas frukost, kanske vill du komma någon gång?
Kram.

kama sa...

Ania wiecej radosci,prosze Cie znajdz pozytywy w swym zyciu.Kocham Cie i tesknie ...

✿Ewa sa...

I dina bilder kan jag nästan höra tystnaden och knarret av snö under skorna. :)

Anonym sa...

Åh Anna du ska inte må dåligt! Du som är så himla fin och duktig tycker jag!

*Kram*