fredag 17 december 2010

Bankomatkortet


Jag tappade bort mitt bankomatkort. Det upptäckte jag vid bankomaten på ICA. Jag tänkte ta ut pengar för att julhandla men kortet var borta. Jag vände ut och in på plånboken fast det var inte mycket att vända på. I den tomma plånboken fanns bara körkortet och inget mer. Jag kände hur hjärnan tömdes på allt blod. Var och när använde jag kortet sist? Det var för några dagar sedan när jag skulle posta en av mina sagopåsar. Sedan dess har jag inte ens haft plånboken på mig. Att kortet var borta blev ett faktum utan några oklarheter alls. Jag är inte den som hör röster i huvudet men just då hörde jag att någon viskade fråga personalen på ICA, fråga... Det var antagligen min skyddsängel. Jag frågade och vet ni vad... de hade mitt kort inlåst i ett av sina skåp. Någon vänlig själ hittade kortet och lämnade det till personalen.

Du snälla, fina människa som har hittat mitt kort, tusen tack!

3 kommentarer:

Libe sa...

Åhh vilken lycka och tur. Visst finns änglar och vi gillar dom :)

Anonym sa...

Kikar in och läser, förstår att det är tufft nu. En stor varm kram till dig fina Anna!

Ancan sa...

Vad härligt med sådana fina medmänniskor!

Jag hoppas verkligen din jul blir fin Anna <3