tisdag 16 november 2010

Jenny


För ett tag sedan gick det ett program på tv. Programmet hette Där ingen skulle tro att någon kunde bo och ett av avsnitten handlade om Jenny Endresen. Hon och hennes man lever på en gård utan elektricitet. Ingen tv eller kylskåp! De är självförsörjande och snälla mot sina djur och naturen. Jag bad Magnus om att spela in det avsnittet åt mig (för jag begriper inte hur man gör) och nu ligger videobandet på en helig plats. Det ska inte finnas någon tvekan om hur viktigt bandet är för mig. Ifall man kommer på en vild tanke att spela över det. För när livet känns lite dystert då brukar jag titta på det och beundra Jenny. Jag njuter fullständigt av stämningen och hennes livsstil.

Ikväll har jag tittat igen och nu känner jag mig lite lugnare i själen.
Hon är den jordnära människan som jag ibland drömmer om att få bli.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Det finns en bok också, med samma titel.
http://www.gullersforlag.se/gullers-start-sidan/gullers-bocker-sidan/dar-ingen-skulle-tro-att-nagon-kunde-bo.html

Anna Stilla sa...

Tack Daniel för tipset. Nu är boken på väg till mig. Som en tidig julklapp :)