tisdag 2 november 2010

Inga undanflykter


Det finns faktiskt inga undanflykter.
Jag har inte ens lyckats med att skylla på tidsbrist.

- Men Anna - sa Magnus- det finns folk som jobbar heltid och de hinner träna!

Och förutom tid så har jag ett VIP-kort på Friskis och jag lever med en gyminstruktör.
En enda undaflykt har jag kunnat komma med:

Jag är ingen tränande person! Jag är inte den typen!

Men vad återstår då? Stela leder om några år och alla krämpor som följer med det. Infettat hjärta, diabetes och hjärnan som har ruttnat bort på grund av allt stillastående blod i den blytunga kroppen. Så visst, jag kan skylla på att jag inte är den tränande typen men så får jag ta betalt för det också. Någon gång i framtiden. Med tanke på min ålder så rör det sig om en snar framtid.

Så idag har jag dammat av VIP-kortet och pallrat mig iväg till Friskis.
60 svettiga minuter. Min tröja såg ut som om jag hade råkat ut för läckage från bägge sillikonbrösten, byxan var helt blöt i grenen men jag orkade inte ens bry mig om det. Euforin kom efter att jag hade duschat. Då kände jag en sprängkraft som strålade genom min mörbultade kropp. Alla mina endorfiner som satt länge inkapslade i kroppen firade sin frigörelse med buller och bång! 

2 kommentarer:

Pia sa...

Grattis till att ha kommit igång med träningen :)//Kram

Smilla sa...

Vad skönt. Jag ska också komma igång. Bra med lite inspiration :)