måndag 1 november 2010

Himmelsk stämning


Höstlovet. Barnfritt. Längtan. Brinnande längtan.
Så kan jag sammanfatta de måndagstimmarna som har passerat.

Fast lite mer långradig får jag väl vara? Jag har precis kommit tillbaka från Arboga där jag lämnade av barnen som skulle vidare till Göteborg. När jag klev ur bilen på våran parkering tänkte jag:

Jippi! Ytterligare en biltur som jag och andra har överlevt!

Så tänker jag varje gång jag lägger i parkeringsbromsen och tar av mig säkerhetsbältet.
Att köra bil är en nödvändighet för mig. Inte något nöje precis. Jag sjunger polska psalmer när jag kör. För om det visar sig att det är dags för mig att lämna denna jord medan jag kör bil då är jag i alla fall i himmelsk stämning.

1 kommentar:

Pia sa...

Usch vad jobbigt att ha den känslan när du ska ut på vägarna. //Kram