lördag 13 november 2010

Förolämpning


Magnus läste mitt förra inlägg och sa att jag förolämpade människor som kör sina bilder genom Photoshops filter (som till ex plastfilm, undervattenmålning, Al Fresco etc ect). Men egentligen är varenda en åsikt en förolämpning för dem som inte har samma åsikt. Äta kött är vidrigt säger vegetarianer och förolämpar köttätare. Danielle Steel är ytlig litteratur säger någon och förolämpar dem som läser henne. Långhåriga kvinnor är vackra och så blir de korthåriga förolämpade.

Varenda en åsikt och övertygelse har sin motpol. Jag tycker fortfarande att genom att applicera ett filter på en bild är oftast till bildens nackdel. Det finns säkert människor som gör det till konst men jag har inte sett en enda bild där filter tillförde en bild något alls.

Men en sak ska ni veta, det var inte min avsikt att förolämpa någon!

2 kommentarer:

skapasaker sa...

Snälla, tänk inte på att sluta skriva vad du tycker. Man kan inte tassa fram i tillvaron och dessutom fattar jag inte hur någon skulle kunna bli förolämpad.
Heja dig!
Eva

Pia sa...

Intressant tanketråd det blev av Magnus kommentar. Jag läser gärna om dina tankar, åsikter och funderingar :) //Kram