måndag 14 juni 2010

Vrålhungrig



Idag har jag varit hungrig, så där riktigt vrålhungrig. Jag har liksom gått runt och tänkt på allt gott som man kan äta. Jag har sett bilder på mat i mitt huvud och dräglat till dem. Så det blev lasagne, sallad och en broccolisallad. Den här broccolisalladen åt jag en gång hos en väninna till mig. Hon hittade receptet i Paolo Robertos bok Mina fastrars mat. Man kokar broccolin i ett par minuter och sedan dränker den i olivolja, citronsaft och vitlök. Sedan stinker man en del men salladen är absolut värd det. Fast nu har jag blivit sugen på något sött. Bilder på maränger, choklad och kola svävar framför min näsa just nu. Jag måste gå till köket och se om jag kan trolla fram något. Håll tummarna!

2 kommentarer:

skapasaker sa...

Gott det ser ut! Visst är det konstigt att man börjar leta efter sötsaker precis när man tror att man är mätt? Maränger låter gott!
Eva

Anna Stilla sa...

Ja Eva, det är väldigt konstigt. Jag fixade mig en omelett med massor med blåbär på. Det fick duga som det söta :)