söndag 20 juni 2010

Vi, föräldrar



Att vara förälder är ett tufft jobb. Ibland går det som på räls (oftast när ens barn sover sött) men för det mesta får man slita hårt. Jag har dragit in dotterns barnbidrag och det har jag haft tunga skäl till. Men då får jag dagligen svara på hennes fråga: När får jag MITT barnbidrag tillbaka? Men tösen min, det är inte ditt, det är ju mina pengar. Jag brukar förvandlas till en hemsk moder när jag inte fattar att som roligast har man efter midnatt. Då ska man vara på torget och inte hemma. Alla förklaringar att stan är farligast då och 15-åriga tjejer har inget att göra där efter midnatt gör situationen bara värre. Det är nog att bita ihop och vänta ut alla frigörelseförsök och hormonkrig. Och be till högre makter om lite mammapower!

Skatmamman verkar också ha fullt upp med sitt skrikande tonårsbarn :)

1 kommentar:

✿Ewa sa...

Bra rutet av både dig och skatmamman ;) och helt rätt!! Ibland måste man finna styrka att stå emot och finna de bästa argumenten "mot" verbala tonåringar med viljor som har en styrka som mest kan liknas vid ett kärnkraftverks. Klart man inte får hänga ute mitt i natten!
Kram tigermamman ;)