tisdag 18 maj 2010

Kullerbyttor



Ibland säger folk att de inte vill träna för att det är tråkigt... Men då säger jag så här: gör din träning till en lek! Fast då måste man ha barnsinnet kvar och inte vara rädd för att göra bort sig. Jag försöker utnyttja varje ledig stund till att leka. Göra kullerbyttor, stå på huvudet och sitta på core-bollen. Svårast är det att göra kullerbyttor. Jag trodde att det var hur lätt som helst. Jag minns ju hur jag, en gång i tiden, slängde mig i luften och gjorde kullerbytor. Men då var jag kanske 6 år och lik de flesta barn på den tiden, var jag vig och smidig. Inga dataspel som fördärvade våra kroppar. För några dagar sedan försökte jag göra en kullerbytta och jösses, det gick inte. Så nu står kullerbyttandet på träningsschemat :)

4 kommentarer:

Pia sa...

Att göra kullerbyttor i våran ålder är förenat med livsfara...man kan bryta både rygg och nacke ;) Heja Anna!!!

Anna Stilla sa...

Ja Pia! Det är sant :) Man känner sig stor och klumpig (jag gör det) och man är rädd om sin nacke. Det liksom tar emot att göra en kullerbytta :)

smultron sa...

Jag brukar göra bakåtkullerbyttor och stå på händer mot en dörr ibland, bara för att se om jag fortfarande kan. När man står på händer känns det tydligt att jag väger lite mer nu, än innan barnen!

Anna Stilla sa...

Jag kan inte stå på händer :( Inte än i alla fall. Bra gjort Smultron!