fredag 30 april 2010

Stilla Faktablad



Min kreativa bloggkompis Maria har skickat en utmaning till mig och jag antar den. Man ska skriva sju fakta om sig själv. Då kör vi.

1. Jag tänker tatuera mig. Jag har alltid tyckt om fina tatueringar men inte vågat själv. Fast nu struntar jag i smärtan och tänker bara på tatueringen. På överarmen. Fjärilar eller någon blomranka har jag tänkt mig.

2. Jag är en av naturen lat och bekväm människa men när jag väl bestämmer mig för något då är jag målmedveten och envis.

3. Jag har kallats för isberget, särskilt av män. Jag kan tydligen ge ett intryck av en kall och alltför stolt person. Men det stämmer inte. Jag är bara blyg och tystlåten. I stora, sociala sammanhang känner jag mig ganska osäker. Jag skriver hellre än jag pratar.

4. Jag ser nästan aldrig på tv. Jag skulle kunna faktiskt leva utan tv och inte sakna den alls.

5. Jag är en idealist och har inget behov av materiella ting. Men jag äger en sak som jag är väldigt fäst vid, min kamera. Att ge sig ut utan den är som att gå ut naken. För mig är själva fotograferandet avkopplande. Lyckas jag ta en bra bild då är det bara ett bonus. Grädde på moset :)

6. Jag använder inga smycken alls och jag sminkar mig nästan aldrig. En sminkad jag ser ut som en clown. Trasiga jeans och ett gräsströ i munnen räcker långt för mig.

7. Mina allra bästa skor är mina gröna gummistövlar. Just nu är dem väldigt leriga men mina fötter har nog inte frusit en enda gång på länge.

3 kommentarer:

Annelie sa...

Tatueringar gör mindre ont än vad det ser ut. Det fixar du.

Pia sa...

Vilken härlig utmaning :) Och precis som Annelie säger: en tatuering gör inte alls så ont;speciellt inte på överarmen. Själv väntade jag precis som du i många många år innan jag vågade tatuera mig..och när det var gjort(på överarmen) så undrade jag vad jag varit så rädd för?! Nu har jag tre stycken :)- Kram och lycka till med allt

Clara sa...

Det låter ju som en beskrivning som jag själv skrivit:) Om vi bortser från tatueringen då, förståss...hihi!

Ha det bra Anna och lycka till med dina framtidsplaner !!!
Kramar från Clara