onsdag 31 mars 2010

Har godiset ruttnat?

Jag köpte massor med godis. Tanken var att jag skulle överraska barnen med varsitt påskägg gömt någonstans här hemma. Jag knöt några superknutar på godispåsen och gömde den på ett säkert ställe. För ni förstår, inget godis här hemma kan känna sig säkert när godissugna troll och tomtar bor i varenda krypin. Två timmar senare föreslog Magnus att vi skulle kolla om godiset inte hade börjat ruttna. Det skulle ju kännas väldigt surt att fylla äggen med ruttet godis. Vi kollade noga. Alldeles för noga. Vilken tur att storhandla finns med på morgondagens måste göra - listan.

2 kommentarer:

smultron sa...

Jag har gjort likadant. Nästan.

Köpte massor av godis (lilltösen var med och hjälpte till så det blev extra mycket) och delade upp i påsar och lade i äggen så länge. MEN jag skulle inte kunna möta lilltösens blick om jag tog minsta bit. Det är säkert. Jag törs inte.

Anna Stilla sa...

Hi hi hi, det är därför jag köper godis när barnen är i skolan :)