tisdag 30 mars 2010

Alldeles snart



Snödrivorna är envisa, de vill inte försvinna. Jag längtar efter den riktiga våren med sol och värme så intensivt att det knastrar i kroppen och drar i skaparnerven. Av fjolårets blad som jag har pressat har jag gjort tre små tavlor. Som bakgrund har jag använt en sådan kartong som man har till scrapbooking. Ramarna har jag målat vita. Tavlorna är väldigt lätta att göra. Det är egentligen ingen konst. Jag tilltalas av den enkelheten som bladen och de diskreta färgerna skapar tillsammans. Nu hänger tavlorna i köket, som ett litet löfte om att det kommer vår även till oss. Snart ska naturen explodera i grönska och liv på nytt. Snart ska solen värma våra vinterfrusna kroppar och själar...

2 kommentarer:

Laila sa...

Naturen är en underbar konstnär!
Både blommorna och dina blad här är vackra.

Mimson sa...

Å så fina i sin skira enkelhet!!!