tisdag 24 november 2009

Runt blixtlåset




- Jag behöver en nål och en svart tråd - sa min 16-årige son och la fram sina byxor på sybordet.
- Du har allt på hyllan - mumlade jag genom axeln. Jag var i full fart med att vinna en auktion på Tradera. Som jag inte vann.
- Jag vill sy runt blixtlåset - förklarade sonen.
- Ja, försök.
- Vadå försök??? Nästa gång när du inte kan starta DVDn ska jag också säga försök? - sonen var klart besviken. Jag började försvara mig.
- Men du sa ju att DU behöver nål och tråd. Att DU vill sy runt blixtlåset.
- Men mamma, jag menar ju att du ska sy. Du vet ju!

8 kommentarer:

Anonym sa...

:D
Synd att du inte vann- för det var väl kameran?

Anna Stilla sa...

Jaaa Soffy, det är jättesynd för det var några dockor :) Kameraauktionen slutar om några dagar. Jag mailade honom som har lagt ut kameran och frågade om den fungerar som den ska. Men jag har inte fått något svar så jag vet inte om jag ska köpa kameran. Jag vill ju kunna ta bilder med den... Vi får se.

Anna sa...

HAhhahha, ja man får sig en del tankeställare och skratt med tonåringar hemma.

Toril sa...

Hmm..tonåringar...:)

Sömsmånen sa...

hehehe, på pricken...

Monica sa...

Underbart! Man blir imponerad...:)

Maria sa...

Ibland så kan man ju låtsas att man inte förstår att de menar att man ska fixa något. De kan ju säkert själv egentligen...

Anna Stilla sa...

Det är precis som med dagisbarn. Man tar på dem overaller, knyter deras skor osv. Och sedan får man höra av personalen att de är så duktiga på sådant. Att de tar på sig sina stövlar alldeles själva. Och man behöver inte tjata på dem alls. Jaha, pratar personalen om ens egna barn eller har det blivit fel...