söndag 8 november 2009

Lastpall = soffbord


Under den stora filröjningen hittade jag några bilder från mitt förra hem. Bland annat bilden på mitt soffbord. Bordet är egentligen en lastpall som jag hittade vid någon vägkant. Lastpallen slipades, målades och jag satte på ganska stora hjul. Jag fick ofta frågor om bordet inte var en aning för lågt. Om man tänker äta flotta middagar vid sitt soffbord så var det absolut för lågt. Men om man slänger runt omkring sig böcker, tidningar och mackor då är det det perfekta bordet man kan ha. Dessutom har jag en vana att slänga mina ben upp på bordet och lastpallen hade den optimala höjden för just det ändamålet. Ser ni korgen vid bordets kortsida? Det var en tidningskorg. Som sagt, tidningar och allt annat bildade stora högar uppe på bordet. När högarna blev till besvär så swish, allt hamnade i korgen och bordet fick se lite dagsljus. Fiffigt va?

Inga kommentarer: