måndag 9 november 2009

Konsten att vara lat



Jag hade några viktiga brev att posta. En kväll gick jag till brevlådan och upptäckte att den var full. Man kunde stoppa händerna i inkastet och plocka fram andras brev. Det gjorde jag så klart inte utan knölade in mina egna. Nu låg dem överst. Jag var rädd för att någon skulle ta ut dem. Det kunde kosta mig en förmågenhet ska ni veta. Men jag var alldeles för lat för att gå den långa vägen till nästa brevlåda. I över en vecka har jag väntat på en bekräftelse att breven kom fram. Oj vad jag förbannade min lathet. Idag är min oro över, breven kom dit de skulle. I Polen brukar man säga att den dumme har alltid tur. Det stämmer nog på mig i det här fallet.

2 kommentarer:

Laila sa...

Jag blir också orolig och nervös när det blir så där i brevlådan.... Tur att det gick bra trots allt för dig.

Nu kan du läsa i min blogg vad vi läser för saga. ;-)
Det är mysigt med högläsning. Det är underskattat!

Erik sa...

Kanske ska din brevlåda plockas bort!? Bra att dina brev kom fram, jag hade nog tagit mig till nästa låda för säkerhets skull. Slarvigt av Posten, ska de inte tömma varje dag? Kolla länken...