tisdag 10 november 2009

Den lömska fjällrödingen

Jag deppar och jag gör det intensivt.

På Tradera fanns det en kjol som jag absolut ville ha. Jag var beredd att betala vad som krävdes för att få kjolen hem. Jag skrev en lapp: datorn kl 16.30 och la lappen där jag skulle se den hela tiden. Ingenting skulle komma mellan mig och kjolen. Jag var klar för att strida. Till sista bloddroppen! Med alla medel, även de makabra.

Men en sak kunde jag inte förutse. Att jag skulle köpa färsk fjällröding. Berusad av dess otroligt goda smak glömde jag bort tid och rum. Och nu är kjolen såld. För väldigt lite pengar dessutom.

Så jag deppar.

Akta er för fjällrödingen goda vänner!



6 kommentarer:

Anna sa...

Vad trist med kjolen, men å andra sidan fick du ju en fantastisk stund med rödingen. Kramizz

Anonym sa...

Attans!

Annelie sa...

Ååh, been there done that! Ibland har jag suttit med ett extra webbfönster öppet över Tradera de sista tio minuterna på nån auktion. Och sen ändå missat hela grejen pga glömska :-( Senaste gången ställde jag larmet på mobilen, det funkade.

Ancan sa...

Synd på kjolen...men röding....det är ju delikass med stort D.

Kanske det inte var meningen att du skulle ha den kjolen...förmodligen hade den inte varit snygg alls när du fått hem den...(visslar svagt)

Erik sa...

Ditt inlägg får mig att bli sugen på både fjällröding och harr. Goda fiskar, så jag förstår precis hur den delikata smaken fick dig att glömma tid och rum. Inget konstigt med det. Tycker du gjorde rätt prioritering, det kommer nya kjolar... men en fjällröding är en fjällröding, svår att ersätta. :-) Behöver knappast önska dig att må gott, det lär du ju göra.

Norrdalen sa...

hej tjejen! Såg du att Evelina tipsade om din blogg förra helgen?

Känner du någon som håller på med hantverk/mat eller liknande och som vill ställa ut på vår julmarknad 5/12 i Ärla? Det är gratis :)

Kram Jannica