måndag 12 oktober 2009

Rotfruktstårta



Jag och köket har ett komplicerat förhållande. Å en sida drömmer jag om ett stort kök där hela familjen får plats. Där jag trollar fram den godaste maten man kan tänka sig, lagad på de bästa råvarorna. Å andra sida vill jag ha ett litet kök där en mikrougn har central plats och det enda kärlet jag använder är vattenkokare. Den ena hjärnhalvan älskar kökslivet, den andra avskyr det. Idag har jag varit styrd av älska-halvan. I mataffären hittade jag ett recept på en rotfruktstårta. Hux flux så hade jag tårtan på bordet. Jag tycker inte att namnet rotfruktstårta är så lyckat. Jag får helt fel associationer. Däremot själva rätten är riktigt god.

4 kommentarer:

Annelie sa...

Jag tycker den ser fantastisk ut!

Anonym sa...

Nä, tårta är ju tårta. Med grädde och sånt! Men det ser jättegott ut! Och så läser jag om Lucy, lilla luringen :) Det är som när de sitter och stirrar rakt ut i tomma intet, och man ser att de ser något där! Och till sist; Ja, oron kommer jag ha med mig hela livet. Den byter bara skepnad. Och så TACK för din komplimang, nu sitter jag här och...LER :D

Re-dizain sa...

Jag blir riktigt sugen...mmmmmmmm!

Ancan sa...

Ser riktigt smarrig ut - den kommer jag att göra relativt snart :) Tack för tipset<3