lördag 24 oktober 2009

Höststädat









Jag har höststädat altanen och klippt, krattat samt gödslat gräsmattan. Hoppas att vinter inte skadar den. Blomrabatten har fått ett täcke av lönnlöv. Jag flyttade på den sent i somras och jag är lite rädd för att växterna inte har fått tillräckligt med kraft för att övervintra på sin nya plats. Jag hoppas att lövtäcket skyddar rabatten mot den hårdaste kölden. Mina vita pelargoner, som jag skötte om sedan de var små sticklingar med ett enda blad, blommar än. Som om de inte brydde sig om att det är slutet av oktober och allt annat sommarliv har slagit sig till ro. Det känns bra att städa och kratta och låta tankarna löpa i nya banor. Imorgon kommer jag att få träningsvärk :)

4 kommentarer:

Annelie sa...

Aj då, min gräsmatta ligger risigt till ser jag.... har varken blivit klippt på länge eller gödslad. Men då kanske det finns hopp om rabatten, kanske kan ta de ihopkrattade lövhögarna och slänga ner där? :-)

Anna Stilla sa...

Absolut! :)

Johanna sa...

Vill ni ha en orkidé? Jag fick en från min handledare på förskolan men katterna vill gärna tugga på den och den är ju giftig. Jag har fått ställa den i min klädkammare men jag tror inte att den kommer överleva där...

Nitida sa...

Så flitig du är och rabatten borde klara sig när den fått vinterklädsel. Här skulle också behövas en omgång i trädgården. Får se om jag orkar/hinner med det i veckan.
Tack för kommentaren hos mig, för den behövdes idag.