lördag 24 oktober 2009

Hon har valt



Imorse besökte jag Johannas blogg. Johanna är mitt låtsasbarn fast hon är inget barn längre. Hon utbildar sig till förskollärare. Och hon trivs med sitt val. Jag blir så glad när hon skriver att hon vill vara bland barnen. Hon har valt en väg och vandrar säkert på den. Känslan att välja rätt i livet är oersättlig och jag är glad för att hon upplever den. Särskilt i tider när man har möjligheten att välja bland hundratals olika vägar och stigar. Lycka till Johanna!

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag funderar då och då på vad jag ska göra när jag blir stor. Tills jag kommer på att jag kanske är stor NU...

Anna Stilla sa...

Det finns ingen tvekan om vad du ska göra :) Du är en konstnär, en hantverkare och du är ruksigt bra på det. Du är nog på rätt väg Maria!