söndag 20 september 2009

Fågelmjölk





Jag gissar att nu, när min familj är på besök, hinner jag inte spendera alltför mycket tid framför datorn. Dagen har blivit så intensiv, fylld av mer än jag hinner uppleva på en vecka. I vanliga fall. Jag äter polskt bröd och polskt godis. Världens godaste. Det heter faktiskt Fågelmjölk. Alla vet att fågelmjölk är något sällsynt. Många säger att fågelmjölken inte ens existerar. Men tro mig, den finns, på riktigt. I Polen. Och smakar gudomligt god. Kvällsteet dricker vi ute på altanen, invirade i yllefiltar för höstkylan kryper innanför våra tröjor. Ljuset fladdrar i mörkret. Och lugnet sprider sig överallt. Så går dagen mot sitt slut...

4 kommentarer:

Laila sa...

Njuuuut av denna stund! Du kommer att kunna leva gott på den länge sedan. .-)

Anonym sa...

Så klart du inte ska hänga framför datorn nu när dina kära är här!Fågelmjölk...å så gott det låter! (och ser ut) Kram & gonatt!

Persilja sa...

Gud så vackert! Jag vill också ha polska släktingar på besök det låter såååå romantiskt!!!! Snälla! Du kan väl fota dem! På håll om inte annat. Eller fotar vet jag ju att du gör men visa på bloggen menar jag. När ni sitter där med filtarna.....
Det är en film jag vill se. Lågmälda samtal, innerlig närhet, sorg och glädje i en enda gryta.

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med om att Fågelmjölk eller "Ptasie Mleczko" som det heter på Polska är det godaste godis som fins.

Tyvär är det så att Stilla (och barnen) tycker om att skojja med mej.
Jag gick länge runt och talade om att det godaste jag viste var Ptasie gowno,och det betyder Fågelbajs.......

så går det när jag frågar familjen om nått på Polska.. *S*

Peace