måndag 29 juni 2009

Tygormen och igelkotten



Jag trodde att regn och kyla var det perfekta pysselvädret. Men ack vad jag misstog mig. När värmen stiger upp till 38 grader (så varmt har det varit på min altan idag) då är det ett perfekt läge att stanna i ett svalt vardagsrum och pyssla.

På vardagsrumsgolvet slingrar sig en enorm tygorm. Den består av 26 stora fyrkanter och är hela 13 meter lång. Sakta men säkert förvandlas tygormen till en sängkappa. Som ni kanske minns är min säng 240 cm bred och det finns inga sängkappor i världen som motsvarar dessa mått. Och eftersom jag har gjort ett stort hål i plånboken genom att köpa ett dyrt vitt överkast då passar det jättebra att sy en sängkappa själv. Jag hoppades få den klar idag men när man har sytt i 13 m tyg i några timmar då blir ens hjärna helt bortkopplad till slut. Man måste sluta sy innan man gör något dumt. Så nu hänger tygormen mellan pressarfoten och stolen och väntar på imorgon.

Apropå ingenting så har jag haft en väldigt mysig dag. Jag har pratat med mina grannar och jag har jättetrevliga grannar. Med fröken som bor en trappa upp stämde jag träff imorgon, på en loppis :) Och så har jag hjälpt en igelkott som har fastnat under en annan grannes grind. Med skinnhadskar på och med hjälp av ett lakan lyfte jag upp kotten försiktigt. Jag passade på att titta närmare på stackarn. Man vet aldrig när man får ett tillfälle att bära på en igelkott. Sedan fick han gå sin väg.

2 kommentarer:

kama sa...

Masz materialy widze,szyj mi tam aniolka,haha :)

Anna Stilla sa...

zielonego? takiego beszczadzkiego :)

uszyje ci rozowego!