tisdag 30 juni 2009

Solglitter



Min pysselhörna har fått två nya invånare. En bok och en minibyrå. Boken har jag köpt idag på loppis. Den kostade 5 kr. Jag blev kär i den direkt. Hela boken är bara jag på något sätt. Färger på omslaget, den naivt söta bilden, boktitteln...

Byrån köpte jag för jättemånga år sedan på IKEA. Då var den obehandlad och jag målade den i marinblått för att den skulle passa i barnens rum. Nu har barnen rattat minibyrån och jag hade inte hjärta att bara slänga den. Inspirerad av ett tapetproffs Persilja har jag limmat tapet på lådorna. Sedan slipade jag lite på tapeten för att få bort den "ny och fräsch"-känslan. Jag tror att minibyrån blev glad åt sitt nya utseende och åt sin nya granne, Solglitter.

4 kommentarer:

Estella sa...

Mycket tjusigt gjort! Det är kul med återanvändning och du verkar vara en mycket skicklig Återanvänderska!

Persilja sa...

Det blev ju suuuuuperfint! Romantisk och mild tapet! Den skulle jag gärna ha nånstans! Såna böcker älskar jag också. Solglitter...såna ord används knappt idag. Orden är hårdare nu. Eller? Det kanske vi tanter kan ändra på. Solglitter på dig!

Sanna sa...

Åhh byrån blev verkligen supersöt! Duktig du tjejen! =)
Kraaaam
Sanna

mariaK. sa...

Härlig bok, och jättefin byrå! Håller med "Persilja", fram för ett vackrare språk. Eftersom det nu är natt, så får jag säga "månglitter på dig..."