söndag 21 juni 2009

Girl power



Jag saknar Magnus.

Det gör tvättmaskinen också. Igår lät den jättemärkligt. Dålig tajmning av tvättmaskinen för tvättkorgen bara ber om att bli tömd. Imorse fick jag inspektera manicken. Jag har haft ett svagt minne av att det finns något filter. Någonstans. Man ska rengöra filtret. Men det är Magnus jobb! Jag har aldrig behövt ta hand om sådana saker. Det är han som lagar allt, inklusive min cykel och tvättmaskinen. Jag har blivit tvungen att upprätta en handlingsplan:

1. Lokalisera filtret

2. Klura ut hur man tar isär det

3. Ta en djupt andetag

4. Peta bort snusket

5. Sätta tillbaka filtret

6. Vila mig resten av dagen

Klart! Kära nån vad jag är duktig.

4 kommentarer:

Anna sa...

Men vad du kan! Jag hade nog ringt grannen, eller väntat tills gubben kom hem ;-). Nä det hade jag inte.. men jag hade nog ändå dragit mig för det in i det längsta, för det är jädra obehagligt med det där snusket.

smultron sa...

Här är det jag som rengör filtret och det ofta. Då blir det inte så snuskigt.

Johanna sa...

Starkt gjort! Jag hade inte klarat det.
Det är samma sak med duschavloppet, det slammar ofta igen och det är för äckligt för att jag ska fixa det. Jag tvingar alltid Andreas.

Men! De gånger han inte är hemma och det blir översvämning, då är det jobbigt. Då brukar jag ta supersnabba duschar och bygga murar för duschvattnet med handdukar. Inte vidare praktiskt.

Laila sa...

Heja dig! Ibland är det nyttigt att bli tvingad till saker.