torsdag 14 maj 2009

Tygångest







Jag har hittat ett tyg på loppis.

Lagom blekt, lagom urtvättat. Mjuka pastelliga färger. Precis som jag tycker om. Så jag köpte tyget och kom hem med världens största ångest. För jag vet inte vad jag ska ha tyget till. En kudde? Eller kanske en kjol? Eller möjligen en väska?

Jag har en hel byrå fylld med tyger som väntar på att bli någonting mer än bara tyger. Det är därför jag drabbas av tygångest. Men jag är kanske rentav en tygsamlare? En del samlar ju på frimärken, andra samlar på grodor eller tändsticksaskar. Inte för att man kan göra något av det utan för skojs skull. För att man tycker om tändsticksaskar. Jag tycker om tyger. Det är kanske därför jag har en knockfull byrå?

6 kommentarer:

Estella sa...

Vilket fint tyg! Jag tycker det skulle passa bra som kudde, det ser jättefint ut på bilden. Om det hjälper beslutsångesten.

Erik sa...

Tyget till en kjol, hmm. Är det inte väldigt stora prickar? Nu använder jag inte kjol, men jag tror inte DiLeva skulle vilja klä sig i så storprickigt. ;-) Kudde ser bra ut. Kanske någon duk till bord kan vara något?

Unknown sa...

Ett härligt tyg, som jag tycker ser mysigt ut på kudden...

Hoppas du har det fint i kvällen, trots tygångesten...en ångest som nog faktiskt ingår i din underbara kreativitet, tror jag.

Kram
från Eva

smultron sa...

Ett förkläde! Nu har jag köpt Alkemisten :)

Jeanette Nord sa...

Skulle en frimärksamlare ha ångest över ett nytt fint frimärke till sin samling? Nä, just det! ! Alltså är du en tygsamlare! Stoppa ner ångesten i en byrålåda istället och njut,njut,njut av ditt fynd!

Kramar i mängd
Jeanette

PS Sy en kjol!

Maria sa...

Jag skulle sy en kjol! Så fint!!