tisdag 28 april 2009

Vildvuxen inspiration




I min dator har jag en mapp där jag stoppar alla bilder som på något sätt inspirerar mig. Kläder, clip-art, inredning, natur... allt som är vackert (för mig) hamnar där. Ikväll har jag bläddrat i inspirationsmappen för jag vill sy mig en ny sommarväska samt någon somrig tunika. Bilder som har talat till mitt habegär-sinne har jag ordnat i ett collage. Grön är nog den färgen som jag älskar mest. Precis som humlor, myror, fåglar, blommor, fjärilar osv. Just nu är jag lite besatt av ängar, skogar och trädgårdar. Det är kanske mina rötter som gör sig påminda? Jag är trots allt utbildad trädgårdsmästare... Ja, en sådan som älskar vildvuxet och kallar sig för bohem :)

Om jag fick bestämma alldeles själv då skulle jag ha en äng istället för gräsmattan. Men Magnus vill ha en fin gräsmatta och jag får ge mig med mina vildvuxna drömmar. I en hörna i trädgården har jag dock sått ( ganska i smyg) en blandning av sommarblommor. Magnus tror nog att det är sallat och annat nyttigt. Kan ni tänka er hans min när det istället växer ringblommor och riddarsporrar där? Hi hi hi.

2 kommentarer:

Monika sa...

Hej
vilket fint collage!
vildvuxet å grönt.
Ja fram med alla somriga kläder!
Din äng låter som en god ide!
Solhälsning
Monika

Anonym sa...

Heja heja ängen, det är ju så fint! Och jag njuter av collaget, får inspiration, längtar till stugan och nya kläder...