fredag 20 mars 2009

Minnen






Vi vaknar.

Vissa på en gång. Det finns sådana som snoozar i all oändlighet. Några drar sig bland gosiga lakan en stund. Andra gör det på ett helt annat sätt. Men en sak har vi gemensamt. En ny dag framför oss. Ett ännu oskrivet blad. Vi kan fylla det med nästan vad som helst.

Känslor. Färger. Lärdomar. Upplevelser. Erfarenheter. Vänner. Dofter. Tårar. Möten. Tankar. Och mycket mer.

Några timmar senare, när dagen rullar mot sitt slut, somnar vi. Allt vi har fyllt dagen med har blivit minnen. Jag önskar Er alla många fina minnen när ni lägger er ikväll.


PS. Internet kan ge upphov till feltolkningar ibland. För att undvika det vill jag förtydliga att bilden på kortleken symboliserar inte något hasardintresse. Det är bara jag och sonen som kör Vändtia. Han vinner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

STORT GRATTIS på födelsedagen min vän!!!!

Martin

Anonym sa...

Ja minnen ja.... De finns med oss var vi än går. Sedan hoppas jag att jag har minnena kvar när jag blir äldre. Och kan blicka tillbaka..
Härliga ord och vackra bilder som vanligt på din blogg. Alltid kul att få komma in och göra ett inlägg hos dig.

//Cissi