lördag 3 januari 2009

Välkommen vinter!



Imorse, när jag hade klivit ur sängen, blev jag totalt mållös. Världen utanför fönstret var helt insnöad. Bilar på parkeringen var täckta med tjocka, vita, fluffiga snökuddar. Träden och buskarna var så sagolikt vackra i sina vita, snöiga vinterdräkter. Och det snöade än...

Några timmar senare fick jag dock borsta av snön på bilen och köra till Arboga för att hämta barnen som kom med tåget. När jag körde på påfarten till motorvägen sa Magnus " Titta, alla andra bilar kör sakta så idag behöver du inte köra fort." Jag kör ju aldrig fort...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Scott Kelby är kanon! Klart du inte behöver köra fort, men visst är det svårt att låta bli :-).

Anonym sa...

Ber änglarna om mer snö? Vackert foto och kul för dig, att snön fallit under natten.
Ja, kör försiktigt! Snö kan vara halt...
(Varför inte vi får snö i Sthlm, tjaa global uppvärmning..? Men nu är det kallt! Så kom snö, kom!)