fredag 16 januari 2009

Rosenkind, Hjärtat Mitt och Ginger



Bortom alla hav och skogar, där det verkliga slutar och det overkliga börjar, bodde det en god och rättvis Kung. Kungen hade tre ängladöttrar: Rosenkind, Hjärtat Mitt och Ginger. När Kungen blev gammal kallade han på sina döttrar och sade:

- Snart kommer jag att dö men var inte ledsna mina döttrar ty jag kommer att dö lycklig. Jag har upplevt mycket kärlek under min tid här på jorden. Men för att kärleken ska kunna gro och växa sig starkare och starkare måste den spridas.

De tre döttrarna lovade sin far att sprida kärleken så länge de hade sina liv kvar. Rosenkind lovade att sprida glädje där man minst anar det. Hjärtat Mitt lovade att ge trasiga hjärtan hopp och värme. Ginger lovade att inspirera alla köksanalfabeter till underbara middagar.

Sagt och gjort.

Rosenkind ska få flytta hem till mina svärföräldrar. Hjärtat Mitt ska få resa långt bort, ändå fram till min mamma vars hjärta är väldigt sjukt. Och Ginger stannar i mitt kök.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å, så fina de blev! Och så fint att de fått namn- det är viktigt! Vad glada de nya ägarna kommer bli!

Anonym sa...

Jättefina! Härlig saga bakom med :-).
Ha en skön lördag!

Lady Stalker sa...

Anna, de är helt fullständigt fantastiska!!! Åh, vad duktig du är!

Du, jag kommer att hoppa av bloggvärlden. Åtminstone tills vidare. Men vi hörs privat!

Kramar!

Anonym sa...

Hej du bloggarvän!
Vilken härlig saga du berättar och prinsessorna är så vackra!

Du är så himla duktig. I morgon ska jag till Veras Vrå och lära mig att sy och få massor med tips.

Ha de gott!

//Cissi

Anna Stilla sa...

Tack så mycket för Ert beröm!

Oj, Lady Stalker, du kommer att bli saknad på nätet men jag hoppas att vi kan kompensera det med träffar live :)

Cissi, jag håller tummarna!

Anonym sa...

Vilken härlig saga. Du berättar så fantastiskt och bilderna till gör att allt liksom bara blir perfekt. Sluta aldrig blogga, för jag skulle sakna dig!