lördag 10 januari 2009

Make over





En plats, två årstider, två bilder. Naturens egna make over.

Ibland tittar jag i spegel och undrar vem jag skulle kunna bli om jag lämnade mig ut till en stylist och gav henne fria händer. Det vore spännande att få upptäcka en ny Anna inom mig. Jag är så van vid mig själv och tycker att jag alltid ser likadan ut, oavsett kläder eller smink.

Samma sak gäller heminredning. Jag är så van vid mina rum att jag har svårt att se nya lösningar och möjligheter. Det är lätt och bekvämt att säga att det sättet vi har ställt möblerna på är helt enkelt optimalt. Allt annat blir bara sämre så det är ingen idé att störa ordningen.

Hela mitt liv är underkastat en viss ordning som jag har svårt att sätta ur balans. Allt rör sig i välbekanta spår. Det är riskabelt att ta kliv åt sidan och börja trampa ut ett nytt spår. För 20 år sedan var jag en rebellisk ung tjej som skrev peace på sina jeans och med beundransvärd styrka kämpade sig emot strömmen. Idag låter jag strömmen bära mig. Det är så bekvämt och tryggt...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att ta samma bild fast på olika tider....


Må gott!

//Cissi

Anonym sa...

Jättefina bilder, båda två! Jag har precis gått med i en utmaning.. tror den skulle passa dig som hand i handske! Kram

Anonym sa...

Du har rätt i detta med vana och svårigheter att se saker med "nya ögon". Eget exempel: I kylan slutade jag raka mig och funderade på ny "hårprydnad" i mitt fejs. Men så blev det kliande och varmare ute och då blev det som förr... när hyveln jobbade runt hakan.
Gillar sommar och vinter bilderna av samma utsikt. Verkligen snyggt! Sommarbilden vinner, men bra med variation.

Eva Loppan sa...

Tack för din kommentar hos mig:-)
Jättefina bilder, kul att se att även naturen gör makeover....

Ha en trevlig söndag

Kram Eva

Anonym sa...

Angående naturens makeover: Sommarbilden slår allt! Nu längtar jag mer än någonsin ...

Visst är det bekvämt och "ofarligt" att röra sig i samma spår. Men egentligen behövs det så lite för att ändra riktning.Bara ett litet kliv åt sidan, som sagt.

Din lista med "Saker jag vill uppleva" kanske kräver det där lilla, lilla steget ...? Till att börja med?

Önskar dig varmt lycka till! Ett tänkvärt inlägg.

Kramar!