lördag 15 november 2008

Julabstinens



Jag har varit sugen på juligheter. Efter frukosten cyklade jag till stan för att bli så där julmanisk som man ibland kan bli. Men jag kan inte påstå att julen har hittat till vår lilla stad. Väldigt sparsam julskyltning... Vilken synd för jag var inställd på att tokjulshoppa. Min räddning blev Åhlens...



Där köpte jag några julgranskulor. Ju mer krimskrams på årets gran desto bättre. Oh, jag vill ha mycket jul. Tyvärr så får inte mycket jul plats i vår lilla trånga bostad. Jag ska dock göra mitt bästa för att förvandla hemmet till en tomteverkstad. För i år är jag verkligen wild and crazy.



I ett gatuhörn ropade den här affischen på mig! Jul i Folkton med bland annat Sofia Karlsson. Jag sprang hem och bokade biljetter. Festligt, festligt...

6 kommentarer:

Maria sa...

Tro det eller ej, men hos mig har julen redan börjat!!

Gunilla sa...

Jag har ochså starta med förberedelserna inför julen. Utebelysningar i sockertoppsgranarna och slingor runt huset.Julbocken är klädd, och lite utedekorationer har jag gjort men tomtarna får vänta.

Ha det gott
Gunilla

Anonym sa...

Jag med jag med!!! Och så Sofia Karlsson, jag vill också!

Anonym sa...

Åh, du får komma hit och inspirera mig! Jag har tyvärr inte ett dugg jullängtan ... Vill bara ha sommar igen! Men man kanske kan omvändas?

Kram!

Anonym sa...

Ingen jullängtan här ännu - men den kanske kommer så småningom. Vi har liksom fullt upp med annat som tex badrumsrenovering.... *s*

Birgitta sa...

Visst är det kul med julförberedelser när man känner sig så där julig. För mej har det inte riktigt kört igång ännu, men jag har gjort lite strutar och satt uppe en ljusslinga i köksfönstret, Kram och ha det gott. Birgitta