söndag 30 november 2008

Första advent



Välkommen i mitt kök.

Idag har adventljusstaken kommit fram. Min son gjorde den i träslöjden för några år sedan. "Den är lite sned" sa han när jag ställde den i köksfönstret. Ja, den är faktiskt ganska mycket sned ska ni veta men jag vill inte ha någon annan stake.

För några veckor sedan ville jag överpynta mitt hem men den viljan har svalnat. Jag vill fortfarande ha det så där vintermysigt hemma hos mig men jag vill inte att det ska skrika jul så mycket. Igår plockade jag lite gamla kvistar, eklöv, frökapslar, kottar, nypon och vintergrönt ute i skogen. Tänk, naturen bjuder på det juligaste man kan få. Det är bara att tacka och ta emot!





PS. Soffy och Birgitta frågade efter brödreceptet. Det kommer inom kort, jag lovar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har faktiskt julpyntat igår - men inte vet jag om det blev så mycket pyssel inte... :)

Birgitta sa...

Ja, visst är det mysigt med sånt som barnen snickrat ihop, man vårdar sakerna som guldkorn år efter år.

Åh, vad glad jag blir när jag ser att du ska dela med dej av receptet. Kramar Birgitta

Lady Stalker sa...

Klart din sons ljusstake är den vackraste av dem alla!

Vilket fint pynt du gjort av naturfynden.

Här är också ganska sparsmakat. Och absolut inte bara en "white Christmas".

Kramar!

Anonym sa...

Tänker på Jonas Gardell och hans "granen är sned...den kommer att välta..." Såklart att du inte vill ha ngn annan stake, själva har jag en efter min mors faster. Ljuset längs till vänster har fått en liten böjning där den legat i förrådet, men den är så fin ändå! Kul att receptet kommer!

Anonym sa...

Ja, barnens skapelser är speciella. Vi har en ljuslykta som min dotter gjort som vi använder mycket, orange (hade med den på ett tisdagstema) :-) Trevligt inlägg, ser fin ut, grabbens slöjdarbete. Är den sned så märks det inte på ditt foto ;-)
Må gott Anna.

Sömsmånen sa...

Mmmm, surdeg...Vill du skicka en klutt på posten? Jag har gjort det tidigare och det går bra men posten gillar det inte så klart! Om man packar väl är det inga problem. Jag hade en underbar surdeg men den dog och sen har jag inte fått till det riktigt.
Ha en bra onsdag!