fredag 7 november 2008

Dagen D

Ja.

Dagen med stora D var igår och så typiskt mig att vänta på den och sedan glömma bort. Igår firade min blogg tre år. Grattis bloggen!

Jag har blivit väldigt glömsk. Jag har till ex glömt att jag hade utvecklingssamtal hos min dotter i måndags. När jag kom på det så fick jag enorm hjärtklappning. Som tur är så har hennes mentor varit sjuk hela veckan.

Jag har glömt att skicka tillbaka dotterns skolfoton. De brukar komma hem och sedan har man ett par veckor på sig att skicka dem tillbaks. Jag köper aldrig skolbilder. Men i år fick jag hosta upp 400 kr för att jag hade glömt. Det är dyrt att ha en stressad hjärna.

Jag har säkert glömt något mer men jag minns inte vad...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Bara du inte har glömt bort att du ska skjutsa oss ikväll så är det nog ingen fara :D

Förresten, jag tror att pappa har skickat ett sms till våran hemtelefon? Igår ringde hemtelefonen och vi svarade, en dataröst sade något i stil med:
"Ett smsmeddelande från telenor"
Sen kom det ännu en dataröst som knaggligt sade:
"Hej, vandring, pappa"

Och sen räknades ett mobilnummer upp men man kunde bara lyssna på meddelandet en gång... Mysterium!

Men vi ska vara hos emelie och jocke vid klockan 18 och så ska vi äta och sånt, så jag ringer hem till er sen när skjutsen behövs. Tack så jättemycket! :D

Anonym sa...

Jättegrattis till bloggjubileum!

Hörru, ska vi inte få till en träff igen snart? Det vore så trevligt.

Jag glömmer också alltid det där med skolfotona ... Smart affärsidé att "skicka för påseende"!

Kramar!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, jag är faktiskt lite likadan just nu. Glömmer liksom det mesta.*ler*
Stor kram till dig från mig./Lallis

Anonym sa...

Jag känner igen det där med att glömma saker. Men jag tar det med ro. Så länge jag kommer ihåg att titta i almanackan så är jag nöjd!
Fina bilder du har tagit. Jag kan nästan se grannarna titta på dig. Men det är ju roligt att få bjuda på något!

Må gott!

//Cissi

maybe*mej sa...

Ha ha ..den sista raden var ju bara bäst... Hoppas att du kom ihåg att ge din ..kan det ha varit syrra.. skjuts iallfall... Du är nog lite stressad..När jag är det så glömmer jag massor med saker.. I sommar har jag glömt min plånbok på 2 ställen.. en gång i Norge och en gång i New-York.. så har jag glömt bilnycklarna..på ett hotell nånstans... å så tappade jag mitt kreditkort på gatan i USA...men fick tillbaks det..
Min man säger att det är tur att han inte har svagt hjärta..fniss.. jag förstår honom..jag är rätt jobbig ibland..
Å visst var grannen helt supersnäll som kom hem med min katt.
trevlig helg

Anonym sa...

Grattis bloggen! Jag vet hur det är att glömma bort saker, hade jag inte min almanacka...Sen är känslan jobbig när man hela tiden undrar om det är något man glömt... Vi får skylla på hösten, jag tror även vi människor går lite i ide nu!

Jeanette Nord sa...

G R A T T I S !
Eh, vad var det nu jag skulle gratulera till??
Tänka...
Tänka..
Tänka...

Jo nu minns jag - fars dag!

Nä nu vart det fel väl?

Tänka....
Hmmmm....
Jag har det på tungan....

BLOGGEN !!!

HiPP Hipp HURRA för ANNA STILLA...igår!

Kram på dig
Jeanette

Sömsmånen sa...

Grattis till bloggileet!
Tack för ditt uppriktiga inlägg om att inte vilja fortsätta på den inslagna banan (förskolearbetet). Det krävs mod att våga erkänna och yttra en sådan sak. Jag önskar dig all lycka i sökandet efter en ny uppgift!

Anonym sa...

Ja, såklart, jag glömde att du också är en trogen läsare! Jag tänkte bara på de två som hade kommenterat, sorry!
Och ja, det var en trevlig dag :)

Anonym sa...

Jag tvivlar på mitt huvud och minne... kunde snudd svurit på att jag skrivit ett grattis för dina tre år med bloggen. Men hittade inget, så troligen gjorde jag aldrig det, kommenterade här på ditt inlägg. Men har ännu inte gett mig på det där med ärligheten, det kommer. Fasen så stort och jag vill få allt rätt. Ja, på rätt sätt, ärligt :-)
Må bra Anna.

Birgitta sa...

Grattis på 3-årsdagen. Det är en ganska lång tid här i bloggvärlden, själv har jag hållit på i 1 1/2 år, tiden går. Glömsk är man lite till mans, dels kan det ha att göra med att man är äldre, kanske lite för stressad eller i bästa fall ha en avslappnad inställning till livet i största allmänhet. Jag föredrar det sista. Kram och ha det gott. Birgitta

Anonym sa...

Vad? Jag glömde ju ge dig ett GRATTIS till din långlivade blogg. Jättekul! Fyrverkerier och ballonger (kanske sådana där smala som man kan få ihop till söta ballongdjur?) och en barnakör som sjunger vackert i bakgrunden :-) Men lite knepigt fixa digitalt...