måndag 4 augusti 2008

Kvällsbilden



Det är en sen kväll.

Det är nästan som en höstkväll.
Regnigt, blåsigt och kyligt. Jag satt i köket, drack mitt kvällste och tittade ut i mörkret. Jag tycker att sådana kvällar är faktiskt magiska (om de inte är för många). En perfekt kväll för att berätta en saga. Eller för att ta en abstrakt bild. Jag gillar att ta oförutsägbara bilder. Bilden som ni ser i bloggen är inte multiexponerad, inte photoshopad eller på något annat sätt manipulerad. Det är bara en abstrakt bild. Men nu ska jag gå och lägga mig.

Gonatt mina vänner!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm.... hade varit intressant att se bilden, men jag ser den inte..... har den fallit bort?

Sv på din kommentar:
Jag har en kompaktkamera, men vill väldigt gärna ha en riktig systemkamera, med utbytbara objektiv. Tycker som du att det är roligt när man kan göra egna inställningar, bara för att se hur det blir liksom. Automatiken är praktisk, men tråkig. Ska kolla in de sajter du tipsade om, tack!

Anonym sa...

Ser inte heller bilden....men är det abstrakt så är det....

Martin

Anna Stilla sa...

Det finns ju inget klart motiv i bilden. Man kan inte se något verkligt, det är abstrakt. Man måste nog gå lite utanför ramarna och se hur olika effekter lägger sig på varandra och bildar något overkligt. Det är en lek :)

Anonym sa...

Jag tror dig Anna men vad vi försöker säga är att det inte finns någon bild att titta på, bara den där lilla rutan som är där bilden ska vara.

Martin

Anna Stilla sa...

D� f�rst�r jag. Jag ska f�rs�ka l�gga om bilden d� kanske kan ni se mina abstrakta lekar.

Anonym sa...

Jag gillar!Och så beskriver du den stilla kvällen i köket så fint!

Anonym sa...

Hej!
Tack för fin kommentar inne hos mig!
Jag bilder säger oftast mer än tusen ord. Men får man ihop de två mmm njutning!

//Cissi

Anonym sa...

Ja det verkar som att hösten har kommit för att stanna.... Dock inte med regn hos oss (än) men med kyliga kvällar och nätter.

Dubbelörn sa...

Njuter av vädret, äntligen blir det något gjort här inne i huset :).

Sonen klarade teorin igår. Om du undrar så var det jag som dansade utanför Vägverket *skrattar*.

Nu är det övnkörning i E-tuna som gäller. Han kommer att köra upp i Strängnäs men vet ju enl dig att om man grejar rondeller o trafikljus i E-tuna så grejar man körkortet *fniss*.

Ser du en grå Renault med Övningsskylt så vet du att det är vi ;)

KRamar

Anonym sa...

Abstrakt må den vara, men jag tycker mig se månen och skymten av en prinsessa! Passande motiv för någon av nattens drömmar :-)

Jeanette Nord sa...

I see and I like - både den abstrakta bilden och den grå väskan. Vackert!

Håller med dig om det där med oförutsägbara bilder. Blir lite trött på det överarbetade ibland. Läste en fototidning nyss och där visade de steg för steg hur du gjorde en bild av fyra andra. Kalla mig gammalmodig men jag tycker det är lite fusk! Men så är jag ju uppvuxen med pappas mörkrum där en sekund för länge i framkallningsvätskan gjorde att bilden oåterkalleligen var förstörd....

Kram på dig
Jeanette