torsdag 5 juni 2008

Världsmiljödagen



Idag är det Världsmiljödagen och kommunen har firat det genom att uppmärksamma hållbar design. Jag har varit där och här får ni en liten bildreportage :)




Ta inte illa upp Prada men sommarens hit kallas för Gevaliabag. Limited edition.



En hörna där man kunde hämta lite inspiration. När man har stirrat sig blind på sin garderob och suckat djupt att man inte har något att ta på sig då återsrår bara en sak, sätt saxen i plagget, klipp bort kragen, sy på några knappar och vips förvandlas dina kläder till något alldeles unikt. Du med för all del...


Och när du inte vill klippa sönder dina kläder så besök någon loppis. På Världsmiljödagen hängde det vackra tyger i en ek :)




Ekomodevisning. Vackra klänningar, barfota och trendigt!


Hållbar design innebär också rättvis handel.



Jag var inte den enda som fotograferade...


Men mig fanken tar du inte bild på!

Ska vi slå vad?


5 kommentarer:

Anonym sa...

Världsmiljödagen, hade inte en aaaning om denna dag, sorry. Men ditt fotoreportage gav mycket :-)
Tack.
Mors- och farsdag och en del födelsedagar och lite namnsdagar, tja så nationaldagan, midsommar plus en del annat årligen firande.
Ja, så är det med mig. Så uppmärksammar jag någon speciell dag för att jag snubblar på någon affisch eller får papper i min hand under någon stadspromenad. Ja, nu måste vi iväg och FIRA!

Anonym sa...

Så trevligt det ser ut! Annorlunda och avskalat!
Hoppas du har en fin dag och att du har tid att ströva runt med din kamera!

Sömsmånen sa...

Vilken bra grej! Har tyvärr inte hört något om det här i malmö...

Jeanette Nord sa...

Hej Anna!
Härlig läsning. Hade velat vara där. Jag är ju en sån där recycling person. Eller sopLisa som min man klarrar mig ibland :-)

Lånade en bok på bibblan häromdagen som handlade om att fläta korgar i recycling material. Himla mycket coolt men ingenting så coolt som Gevalia väskan.

Tack för den guidade turen genom världs miljö dagen!

Bamsekram
Jeanette

Erika sa...

Hej! Har följt din blogg ett tag nu - lite blygt och på avstånd! Vad roligt att du skriver om Recycle design! Det är en mycket god vän till mig som håller i utbildningen med samma namn på folkhögskolan. Önskar att jag hade kunnat vara där på Världsmiljödagen.