söndag 20 april 2008

Samla och behålla



Jag tänker inte överge bloggen. Inte alls. För jag är en bloggoholic. Kanske inte en sådan som bloggar många gånger om dagen men jag gillar att skriva några rader då och då. Just nu behöver jag bara samla mina tankar och behålla kvar känslan av att "leva i nuet". Man skulle kunna tro att det är så lätt att njuta. Jag tror dock att det är något man måste lära sig, vänja sig vid. Jag har alltid planerat morgondagen och sett alla möjliga hinder som jag "säkert" skulle stötta på. På något sätt har jag glömt att njuta av nuet. Nu har den glädjen gjort sig nästan fysiskt påtaglig och jag vill se till att inte tappa bort den. Det är ett stort fynd jag har gjort och i min grubblande värld är det väldigt efterlängtat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar vad jag läser ♥

Birgitta sa...

Skönt att du är kvar. Jag förstår din känsla av att leva i nuet. När något särskilt händer i ens liv som är dramatiskt, stannar man upp och förstår att man måste ta vara på stunden som är nu: Den insikten fick jag när min dotter var med om en frontalkrock för ett år sedan; men hade änglavakt; vi lever nu och vi är rädda om varandra: den känslan har jag dagligen: så ta vara på fyndet du gjort: kramar Birgitta