fredag 7 mars 2008

You And Your Friend



Det finns musik vilken jag har varit trogen i 22 år.
Dire Straits...
Synd att jag inte röker längre för det är en sådan röka till - sång. För några år sedan rökte jag mellan ett till två paket om dagen. Men för två år sedan slutade jag. Idag är jag en högtidsrökare. Och bara om det finns andra rökare i sällskapet. Och dessa högtider inträffar kanske 2-3 gånger om året. Jag upptäckte en sak sedan jag slutade, att rökare stinker. Det hade jag aldrig tänkt på tidigare. Nu är jag väldigt känslig mot röklukt och när till ex en nyrökt människa går förbi mig så håller jag på och får kräkreflexer. Jag nästan skäms för att jag luktade lika illa jag själv. När inte bara kläder utan huden och håret stinker rök. Usch...
Men jag kommer nog aldrig att bli riktigt riktigt fri från mitt beroende. Jag kommer alltid att vilja tända en cigg när andra röker i min närhet. Och jag kommer alltid att behöva kämpa emot den viljan. Ibland ångrar jag att jag slutade men jag vill inte börja igen. Inte efter allt jobb jag har lagt på att sluta...

Inga kommentarer: