fredag 21 mars 2008

Ordmix

Först av allt, tack för Era kommentarer i min blogg!

Jag tror att vår dator besitter magiska krafter. Den VET när en längre helg är på väg och då kraschar systemet. Precis så här. Sist när datorn strejkade då var det vid nyårshelgen. Nu, när påsken knackar på dörren, så har hårddisken kraschat. Situationen är kritisk och Magnus formaterar datorn.

Igår fyllde jag 36 år och blev ägare till mina alldeles egna bilnycklar. 36 år är en nobel ålder :)
Jag ha sett i amerikanska filmer att en egen bilnyckel är lika med en egen Alfa Romeo. Men då måste man tydligen fylla 16 år. Fyller man 36 så får man dela på Saaben med sin sambo. Nu är det bara en liten detalj som fattas. Körkortet.

Slutligen vill jag önska Er alla en riktig riktig Glad Påsk. Jag hoppas att Ni får en underbar helg med mycket närhet, gemenskap och god mat.

Glad Påsk!

Så fort Magnus har fixat datorn så ska jag skynda mig att besöka Era bloggar och läsa ikapp allt jag har missat. Ni som har varit sjuka och nyopererade: krya på er! Ni som har haft mycket jobb och skoluppgifter: lycka till! Ni som donar och fixar där hemma hos er: ta hand om er!

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Grattis på födelsedagen och till dina bilnycklar. Kram och ha det gott, Birgitta. Glad Påsk

Liv sa...

Grattis! Du är ju född samma år som jag, fniss. Kul att du är kvar, var längesen jag var inne och kollade bloggar. Kram

Anonym sa...

Troligtvis är det så att datorer inte ska användas vid storhelger. Hos oss är det inte någon dator som pajat, men väl routern för det trådlösa nätverket gick sönder lagom till påsk, liksom den gjorde i julas! Visst är det märkligt?!