tisdag 4 mars 2008

My dream is to fly




Jag minns att någonstans läste jag ett råd till tonårsföräldrar. Att aldrig någonsin visa för egna barn att man gillar samma musik som dom. Barnen kommer att tycka att man är patetisk. Jag vet inte om det stämmer men något måste ligga i det. För när jag lyssnar på vissa låtar så fnittrar mina barn. För att inte väcka onödig uppståndelse och dra för mycket uppmärksamhet lyssnar jag på "deras" musik när de ligger och sover. Och på dagarna låter jag dom fnysa när jag lyssnar på Sofia Karlsson och jojk.


Min egen far brukade lyssna på Iron Maiden och AC/DC. Alla mina kompisar tyckte att jag hade en sådan häftig farsa. Jag tyckte att han var mest... ojdå... patetisk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

*hehe* Jag däremot har alltid tyckt om musiken min mor spelade och eftersom vi aldrig fick peta på skivspelaren själva bad jag henne alltid sätta på nåt, vad spelade ingen roll för bra var det ju.... :D

Birgitta sa...

Tack så mycket för ditt besök på min blogg. Jag har kikat runt hos dej och tycker du har mycket intressant att berätta, omväxlande blogg, det är härligt. Jag återkommer och jag länkar gärna till dej om det är OK.

Maria sa...

Hej
Jag lyssnar på Sofia Karlsson också, jag tycker att hon sjunger så vackert. Mina barn är ju inte tonåringar än så jag har inte märkt nåt på de att vi inte skulle kunna gilla samma musik. Men det kommer väl.

Brahdelt sa...

Pomyslam, ze zajrze do Ciebie, a tu... wszystko po szwedzku!... A ja dopiero kilka slow poznalam. No trudno, poogladam sobie obrazki z mojego ulubionego kraju! *^v^*
Dziekuje za wizyty na moim blogu i mile slowa, zapraszam znowu!
Joanna

Anonym sa...

Jag var helt inne i den här filmen....ooohh, vad häftigt...tänk om vi kunde göra så här Anna !?
Jag är allätare när det gäller musik.....kram