måndag 3 mars 2008

Körkort update


Vägen till körkortet är lång...


Men målet lockar!

Dubbelörnen frågade hur det går med mitt körkort. Jag har inte skrivit så värst mycket om det på sistone men det betyder inte att jag latar mig. O nej. Jag kör så gott som varje dag. En gång i veckan kör jag i skolan. Det är många moment som måste gås igenom och jag mångtränar på dom hemma tillsammans med min tappre Magnus. Igår till ex backade jag slalom runt lyktstolpar på parkeringen. Sedan ville han att jag skulle parkera bilen mellan två andra bilar, genom att backa in. Han höll krampaktigt i parkeringsbromsen ifall jag skulle råka köra i grannens bil. Men det gjorde jag så klart inte. Jag har ca 7-8 lektioner kvar på skolan och jag räknar med att i mitten av maj göra min uppkörning.


Status för idag: inga bucklor än, inga trafikoffer, inga tårar, inga mosade cyklar, bilar eller fotgängare.

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Härligt att det snart är över o ett körkort finns i handen :).

Sonen övningskör dubbla lektioner en gång i veckan o han tycker det är roligt. Han hjoppas kunna köra upp veckan efter han blivit 18. Vi får väl se *skrattar*

Kramar