torsdag 27 mars 2008

I vårens tecken



Det blir nog ett inlägg till i kategori "Årstider". Men jag kan inte behärska mig. Jag kan inte hjälpa att jag jämt och ständigt söker tecken på att våren är på väg, att den tänker stanna här och inte ge vika för vinterns lömska trick. Idag, när jag klev ut ur vår mörka sovrum, blev jag bländad av solen. Äntligen! Det känns att våren är på G!

Jag har övningskört. Vi stannade till hos Linda. Hon har det vackraste håret jag har sett. Jag har lust att ta på hennes hår jämt. Rödhåriga människor är så lyckligt lottade. För många år sedan färgade jag mitt hår rött men gud, jag såg inte klok ut. Vi skjutsade Linda till stan. Det är märkligt hur hemskt jag kör när andra finns med i bilen. När jag skulle parkera hos Linda då tittade hennes sambo på mina försök att backa runt deras hus. På en sträcka på 20 meter fick jag tre motorstopp!!!! Men när jag kör själv så fungerar allt jättebra. Jag manovrerar bilen utan problem. Mina gamla problem med att växla och bromsa samtidigt hör till historien. Jag kör, växlar och bromsar som man ska. Numera trycker jag inte ens gas i botten när jag närmar mig rött. Så bra är jag :)




Lindas vackra hår.

Inga kommentarer: