måndag 24 mars 2008

Det snöar för att....



Jag tror att jag har löst snögåtan!

I december bad jag Högre Makter om snö. En vit jul är mycket bättre än slaskig jul ju. Så jag tjatade om snön, såsom många andra. För människan är en märklig varelse, den är inte nöjd med det den har utan vill ha Annat och Mer. Så det är nog många som ber Högre Makter om det ena och det andra. Högre Makter måste i sin tur vara väldigt upptagen så han lägger alla önskningar på en hög och uppfyller några tusen varje dag.

Nu ligger nog min önskning överst och det är dags för Högre Makter att ge Stilla lite snö. Därför snöar det. Jag är lite rädd att om jag börjar tjata om vår så får jag vår, men mitt i juli. Precis när man önskar sig en sommar.

3 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Snälla be inte om mer... *skrattar*. Jag vill ha vår o vill ha sol o värme i sommar!!

Kramar

Anonym sa...

Vi är aldrig nöjda.....men först när snön kom så blev jag deprimerad men idag när solen strålar och det gnistrar i snötäcket så ser jag ju att det är vackert!!! Det är bara att gilla läget , eller hur :)
Anna...Anna.....nu måste jag ju bara säga.......din blogg är så fin nu...vilka färger, och vilken header......bloggen är bara så "Anna Stilla" som den bara kan bli....helt ljuvligt vilsam att besöka. Du har gjort ett mycket fint jobb.
Jag har hittat en rolig sida ...där de leker med sina kameror och jag har haft kul nu ett par dagar och testat en del tricks....jag ska lägga ut länken på bloggen under dagen.
Sedan måste jag göra ett uppehåll i mitt bloggande...ja, ett uppehåll med att sitta framför datorn ...för jag har ett par saker jag måste fixa och så länge jag har vanan att sätta på datorn på morgonen och sedan bli sittande där i timtal så hinner jag ingenting....sorgligt men sant!
Hoppas att du är nöjd med din nya kamera....KRAM från oss i Linneskåpet!!!!

Anonym sa...

Fröken Stillas känsla för snö;)
Tack för välkommen hem- hälsningen! Den värmde!