måndag 24 mars 2008

Bloggrunda

Jag åt en rejäl frukost imorse. Lammstek, potatisgratäng och morötter. Det var rester från gårdagens underbara matorgie hos L&S. Magnus tittade med stora ögon på mig för alla vet att jag, i vanliga fall, inte äter någon frukost alls. Full av energi som en bra frukost ger satte jag mig vid datorn för att titta på min nyfunna Padda.

Klick klick klick med musen och plötsligt befann jag mig hos för mig okända bloggare. Vet ni att det finns bloggar där folk kastar skit på varandra? Hänger ut varandras bloggar? Att det finns bloggare som tar det som någon hedersgrej att förpesta tillvaro för andra? Att det finns kommentatorer som baktalar bloggare A i bloggares B blogg? Vilket trist liv måste dessa individer leva i verkligheten. Jag tror att de lider av någon komplex, känner sig mindre värda än alla andra, hatar sitt jobb, är avundsjuka på grannfrun och det enda som ger dom tillfredställelse är att hacka på andra. Jag ifrågasätter inte friheten att skriva om sina åsikter men när folk börjar kalla andra bloggare för kadaver i sin blogg så tycker jag att det har gått för långt.

Tacka vet jag trevliga bloggar som jag, som läsare, blir glad och inspirerad av.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Här var det fint... igen! Heter bloggen Anna Stilla nu? Och paddan är bedårande! Hon ser så nöj ut, har säkert en stadig frukost i magen...

Mona sa...

Ja, det var sannerligen en stadig frukost. Det var faktiskt mer än jag satte i mig :-)

Tack för senast!
Kram / Mona

Unknown sa...

Håller helt med dig,varför kasta skit på andra och förpesta tillvaron,då har dom verkligen sjunkit lågt i mina ögon,fy på er..har ni inget vettigare att göra!!Din padda är verkligen söt,hihi..ha en fortsatt fin annandag Påsk!

Kram Maria

Birgitta sa...

Det som jag uppskattat med bloggandet är alla vänliga, rara och uppmuntrande vänner som finns runt omkring, så trist att behöva racka ner på andra för att må bra själv. Tur att vi befinner oss i rätt bloggvärld. Söt padda, men jag vill inte pussa den tror jag. Kram och ha en bra vecka. Birgitta

Anonym sa...

Skönt att man inte hamnat i den världen. Är väl risk för att någon snart klampar in i vår vackra snälla värld och förstör...men då får vi gå till motattack och sprida ännu mer snällhet! Kram!

Frida sa...

Det kallar jag frukost!

Håller med dig, varför lägga energi på att vara otrevlig?

Han är vacker, Herr Padda

Kram

Frida sa...

Oj, jag kallade henne, Herr Padda.

Ber om ursäkt, Fru Padda!

Maria sa...

Hej!
Ja, det finns nog olika kategorier av bloggare.
Jag har bara varit med om en som inte varit så snäll...då blev jag förvånad...och lite ledsen såklart, men det är väl bara att inte bry sig...

Roligt när man kommer hit och så ser det nytt ut...