tisdag 12 februari 2008

Om Matilde

Jag har just börjat läsa "Matilde" av D. Rudberg. Jag har dock svårt att ta mig igenom de första sidorna. Förresten, när "första sidorna" inte längre räknas som första egentligen? Hur som helst, jag tänkte mig en lätt och skojsig bok för att vila min trötta och stressade hjärna en stund.

Jag får en stark känsla att D.R. är en blandning av Marian Keyes och Martina Haag. Jag gillar både den ena och den andra, däremot gillar jag inte blandningar.
Jag känner ingen samhörighet med Matilde som tar fram tre festklänningar och dubbelt antal skor när hon väljer kläder till en fest. Jag gillar inte heller när man är en aning fixerad vid märkeskläder. Det tror jag Matilde är eftersom i ett och samma stycke förekommer det både Armani och Mulberry.

Jag är ingen glamourtyp...

Är det någon som har läst och kan skriva något uppmuntrande om boken? Jag vill läsa den klart för att påbörjade böcker är som oavslutade projekt. De framkallar dåligt samvete.

2 kommentarer:

Maria sa...

hej
jag tycker inte du ska läsa den. Jag bara tror inte att den är bra. Men om du absolut känner att du vill ge den en chans läs 50 sidor och tycker du fortfarande inte om den så sluta.

Anna Stilla sa...

Jag ska nog göra så här, läsa några sidor till och se. Men redan nu är jag irriterad och tycker att boken är ganska dålig