tisdag 8 januari 2008

Jag vill men inte kan

Jag vet, nu kommer ni att tro att jag har blivit helt galen. Det tycker iaf min dotter när hon besöker min blogg. Jag byter layout på bloggen oftare än jag byter kuddar i soffan. Men jag är rastlös och känner mig stressad och pressad. För att ventilera dessa känslor så pillar jag på bilder, fonter och Photoshop. Lagom kreativ sysselsättning med andra ord. Jag är så stressad och pressad för att jag försöker vara en oerhört duktig bilförare. Men jag gör växelmisstag oftare än jag borde. Jag har svårt att växla ner vid inbromsningar. Själva manövern går ju utan problem men jag har svårt att bestämma mig att NU, precis NU är det lagom att växla. Antigen växlar jag för tidigt eller för sent. Att jag behärskar teori, kan backa runt hörnet, köra exemplariskt i korsningar är inget värt om jag INTE kan växla rätt. Så vi nöter på våran växellåda och jag nöter på mina sköra nerver. Och ju mer jag nöter på nerverna desto fler ändringar i bloggen. För att inte tala om mängder av temuggar och godispåsar lite här och där.
Jag vill kunna köra bil, jag vill köra den miljövänligt och sparsamt, jag vill köra den säkert och stabilt. Men det är kanske redan kört för mig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var en jättefin layout! Jag fattade aldrig hur man ska kunna göra allt vid inbromsningar, det är en hel vetenskap för mig! Men OM jag får ändan ur vagnen och ger mig i kast med kortet igen så SKA jag klara av det! Just nu är jag inne i en riktig skitperiod i mitt liv där jag inte tror att jag kan någonting...

En sak vet jag, det är inte kört
(ha ha) för varken dig eller mig! Kram!

Anonym sa...

Kom ihåg att det är viktigt att kliva av åt rätt håll också, annars hamnar man lätt i kyrkogårdsmuren!

Du fixar det där!!!

Hälsningar Martin

Mona sa...

Visst är det bra om man lär sig bli vän med växelspaken. Ibland känns det svårare än det är. Det är klart du fixar det. Å du, det finns reservutgångar även här. Den reservutgången heter automatväxel :-)
Kram / Mona

Millis sa...

Det är klart att du kommer att klara det. Ge det lite tid bara, så att det får mogna.

Håller tummarna för dig!