söndag 18 november 2007

Städsöndag

Foto: Anna Stilla


Idag har vi städat. Inte bara så där på ytan utan grundligt och utan kompromisser. Barnen, under ledning av Vår Äldste, har tvättat bilen. De har gjort ett jättebra jobb. Magnus har städat verkstan. Och jag... jag har städat allt annat.

Jag älskar känslan av ett nystädat hem. Då luktar det så gott, allt ligger på sin plats, sofforna är så prydligt bäddade och trasmattorna är alldeles rena. Lugnet sprider sig över varenda vrå och jag känner hur mycket jag älskar mitt hem. Den känslan är värd några timmar med skurtrasan och dammsugaren.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Har faktiskt inte nån större koll på julfilmer (förutom Bad Santa och Polarexpressten). Men kika in hos Tomtemor. Hon har en massa tips på julfilmer:
http://tomtemorsjulblogg.blogspot.com/2007/10/mina-julfilmer.html

Anonym sa...

Å vilken glad och blommig bil, den gjorde mej på gott humör, jag som kände mig helt slut blev genast piggare..
kramen och tack, kicki

Anonym sa...

Alltså...jag diggar er bil!!! Skulle faktiskt kunna tänka mig en sådan...den är ju för söt....om nu en bil kan vara söt...jovisst kan den väl det Anna!!!?????
Jag håller med dig ang. städning...det är ljuvligt att få vandra omkring i sitt nystädade hem med en kaffekopp i handen...dra in doften av såpa och nyvädrat.....synd att det är så lång startsträcka för Clara nuförtiden ....har så svårt för att komma igång med att städa ordentligt...förut var jag så noga...men nu....måste vara åldern:)
Kram på dig Anna....hur går det med dina dockor förresten...kungen och hans krona...?

Anonym sa...

Jag håller med dig! Min favorittid på året är kvällen innan julafton/juladftons morgon när allt är nystädat och det doftar gran, skinka, apelsiner, kanel, nejlikor... Ååh!

Anonym sa...

Cool bil!