torsdag 29 november 2007

Jiiiihhhaaa!

Mina underbara bloggvänner, tack för allt stöd som jag får från Er! Det är guld värt ska Ni veta!

Vet Ni vad jag har gjort idag?
Idag har jag blivit wild and crazy som aldrig förr.

Min käre Magnus behövde ut på stan, till cykelaffären och byggvaruhuset. I vanliga fall undviker jag att göra honom sällskap när han inte tänker besöka roligare ställen än så. Nuförtiden dock är det inte vanliga fall utan övningskörningstillfällen.

Idag har jag kört på motorvägen. För första gången! Inga smala krokiga vägar längre, o nej. Jag var tvungen (nej, nej, nej, jag envisades med) att passa på att vägen inte var halkig och att det var motorväg och jag tryckte gas i botten och körde 100 km/h. Härligt, härligt. Tills Magnus sa: "Nu måste du sakta ner, här händer det saker". För vi kom Till Stora Hemska Rondellen men jag klarat den med.

Än så länge går det bra, jag har inte kvaddat bilen, jag har inte kört på oskyldiga livsformer och det viktigaste av allt, jag har slutat att bli så där gråtande panikslagen. Och tro mig, för att vara mig är det en stor personlig framgång.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Tro mig, jag VET hur det är!!! Heja heja!

Anonym sa...

jag sa ju det....att du skulle klara det!!!!!!

Anonym sa...

Visst är det kul då man vågar och känner att man har kontroll!