tisdag 2 oktober 2007

Mina dagar


Foto: Anna Stilla

Snälla mina dagar, gå lite långsammare. Ha inte för bråttom för jag hinner inte efter. Snälla mina dagar, stanna här hos mig.

Jag ska ta körkort, helst innan jul. Jag kör så mycket jag kan. Jag pluggar teori men det är kämpigt. Teori som man tillämpar i praktiken är inte så svår. Det är värre med "trafikmatte". Rörelseenergi, reaktionssträcka, totalvikt, maxlast och hur många % som skadas i olika olyckor och dylikt.

Jag försöker klara min intensiv engelska. Jag vill ju studera vidare, snart! Jag kan inte ens säga att jag har hela livet på mig. Om sanningen ska fram så har jag faktiskt bara halva livet på mig.

Jag satsar på Sagoverkstad. Förra vecka fick jag utkast av min ansökan om projektpengar. Nu måste jag finskriva den och skicka iväg. Och det handlar om en himla massa pengar. Häromnatten satt jag och försökte beställa visitkort men jag var inte riktigt nöjd. Lite senare, i sängen kom jag på att så klart, hur kan färdiga och opersonliga visitkort fungera i en sagoverkstad? Omöjligt. Jag har bestämt mig för att tillverka egna. Jag hade gjort en lista på vad jag behöver och cyklade till stan. Tyvärr, Eskilstuna är ingen höjdare på utbud av fint papper, stämplar och schabloner. Jag blir tvungen att göra en beställning hos Panduro. Men jag vill inte vänta och vänta och vänta och vänta....

Och så har jag ju en familj. Några barn som går i skolan, hungriga munnar som ska matas, djur som ska skötas och ett skrivbord som ska städas då och då.

Jag klagar inte, även om det kanske verkar så. Jag känner mig bara trött. Jag vet, ibland måste man prioritera men vad ska jag välja bort? Allt är ju prio ett i det här fallet...

Vet ni, idag när jag gick ut med Nosan så tänkte jag på Stig Helmer. Vad skönt det skulle vara att ha ett sådant jobb som han hade... Stoppa två "brödskivor" i toaster och sedan trycka på en knapp. Något enkelt som inte tvingar min hjärna att jobba på fullt varv jämt och ständigt.

En lövkrattare, det skulle jag också kunna vara...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla rara Anna....har du också en tidstjuv som tar din tid.....samma här! Jag tror att det har med åldern och göra :=) Ju äldre man blir detso fortare går tiden......jag hinner knappt stiga upp förrän det är dax att gå och lägga mig igen...känns det som.
Jag önskar dig all lycka med dina projekt ....och hoppas att du hittar en balans...eller att du hittar den jäkeln som snor tiden för oss...och om du gör det så hör av dig till mig för jag har några väl valda ord att säga till den typen :=) Kram på dig Anna

Anonym sa...

Jag har all tid i världen eftersom jag håller på och söker jobb, inga barn och inga studier just nu. Men hinner jag något då? NÄ! Känns som om jag går runt i cirklar.

När jag var liten ville jag bli gatusopare, bara gå där och sopa gator med en kvast! Det vore kanske nåt?

Anonym sa...

De dagar som går ær livet! Det verkar inte som om du på något vis har svårt att fylla dina dagar nu. Andas med magen så går det sækert galant med det mesta.

Dubbelörn sa...

Låter underbart det där med Stig Helmer *skrattar*... planering är verktyget i livet;)

Kramar