söndag 3 juni 2007

Stendörren



Söndag morgon och väckarklockan ringde kl 07. Nej, det är inget misstag. Så tidigt har jag och Magnus gått upp. Vädertanter har lovat sol i överflöd så vi åt frukost, lastade bilen med kanadensaren och körde upp till...




Stendörren. En underbar skärgård med många små obebodda öar. En del är sammanlänkade med fastlandet via hängbroar men de flesta behöver man en båt för att ta sig till.




På en av dessa öar hittade jag en bit drivved. En planka med skön yta. Den har jag tagit med hem. Nu står den på hyllan ovanför skrivbordet och jag funderar på vad man kan ha den till.


Vi utforskade öarna barfota, tittade på andra båtar och fick möjlighet att koppla bort vardagen. Inga måsten bara en mäktig miljö runt omkring oss. Jag vill dit igen, med tält och sovsäck. Somna till havets brus...
Om ni undrar hur det är möjligt att paddla ute på havet med en 50 kg- tung bullmastiff så går det till så här:

Nosan är jätteduktig. Hon bara ligger nere i båten med hakan på rellingen. Ibland ligger hos så nära mig /som sitter framme/ att hon får paddeln rakt in i nosen. Men det berör henne inte. Hon ligger kvar och mediterar.
Nu ska jag duscha, kolla om jag inte fått några fästingar och sedan ska jag lägga mig. och imorgon ska jag besöka alla era fantastiska bloggar för att kolla vad ni har haft för er under helgen.
Gonatt mina bloggkompisar!

8 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Stendörren är underbar! Vi har varit där massor med gånger, tagit picknick med oss, gått längst ut till någon ö, hittat en egen liten vik. Badat, solat o njutit...

Kram

Anonym sa...

Det är ett härligt ställe! Ska fotografera där någon tidig morgon har jag tänkt, sen får vi se vilket år det blir....

Ha det gôtt!

Martin

Anonym sa...

Vad ljuvligt det ser ut! Och vilken fin bil du har!!

Millis sa...

Vad härligt det ser ut!

Anonym sa...

Förresten jag glömde att säga att jag diggar er bil!!!

Anonym sa...

Nosan är så SÖÖÖT i sin flytväst!!!
När han sitter där bredvid dig på klippan är han sötast i världen! 50 kg söt!
Vad BRA ni har det, du och människovännen!

Anonym sa...

F´låt! HON är söt! Be HENNE om ursäkt! Hon är SÅÅÅ feminin! (Det var endast tryckfelsnisse!)

Anna Stilla sa...

Nosan är inte så fixerad vid sånt så hon repar sig fort.

Visst är bilen fantastisk? Vart vi än åker så ställer sig folk och vill fota den. Jag funderar att ta betalt för det.

Martin, hoppas att du tar de bilderna du vill ha i Stendörren. Vi kanske kan ta en tur dit alla fyra ngn gång?