fredag 8 juni 2007

Skuldfria planer



När solen går ner och den efterlängtade skuggan breder ut sig i hammocken så finns det bara en sak som är rätt: en kall cider. Synd att jag inte har någon för värmen idag har nog överträffat sig själv. Plus 45 grader var det på min soliga altan.

Snart, när insekterna har slagit sig till ro, så ska jag försöka fota lite. Jag har börjat spara till en digital systemkamera plus ett par objektiv. Det enklaste vore att köpa kameran på avbetalning men för några månader sedan blev jag skuldfri och vill inte dra på mig nya skulder. Någon har sagt att om man inte har råd med att betala för en vara kontant så har man inte heller råd med avbetalningar. Det ligger något i det och jag vill undvika alla möjliga lån och krediter. Jag ska spara till min kamera, det klarar jag av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klok du är....! Vad bli det för någon kamera...Nikon , Olympus....jag är nyfiken!?

Millis sa...

Jag håller med, du är så klok Anna.